دنیا

دنیا به جوی وفا ندارد ای دوست

هر لحظه هزار مغز سرگشته اوست

میدان که خدای دشمنش میدارد

 گر دشمن حق نه ای چرا داری دوست


امام علی(علیه السلام) :

اندازه هر کس به اندازه همت او است . و صداقت هر کس به اندازه شخصیت او است . و شجاعت هر کس به اندازه زهد و بی اعتنائی او [ به ارزشهای مادی] است . و عفت هر کس به اندازه غیرت او است


ای فرزند آدم فرشتگان من شب و روز در پی هم می آیند تا اندک و فراوان از گفتار و کردارت را به نوشته در آورند. آسمان به آنچه از تو دیده است گواهی می دهد، و زمین نیز به آنچه بر روی آن انجام دادی گواهی خواهد داد، و خورشید و ماه و اختران جملگی شهادت می دهند به آنچه گفتی و نمودی. و من آگاه از انگیزه های پنهان در دلت می باشم. 
همانا برای تو در مرگ مشغله کافی هست، و بزودی کوچ خواهی نمود، و هر آنچه از خوب و بد پیش فرستاده ای بدون افزونی حاصل خواهد بود، و فردا تمام آنچه را که انجام دادی در می یابی.
ای فرزند آدم روزی حلال تنها قطره قطره بسوی تو خواهد آمد، و روزی حرام همچون سیل بسوی تو سرازیر می شود. پس هر کس معیشت خود را پاک نمود دینش را پاک نموده است.


ای فرزند آدم هر روز که می گذرد از ایام عمرت کم می گردد و تو خبر نداری و هر روز، روزی من به تو می رسد ولی تو شکر آن را به جای نمی آوری، نه به کم قانع می شوی و نه به زیاد سیر می گردی.
ای فرزند آدم هیچ روز جدیدی نیست مگر اینکه از ناحیه من روزی جدیدی به تو می رسد و هیچ شبی نیست مگر اینکه ملائکه من عمل قبیحی از ناحیه تو به من گزارش می کنند، رزق مرا می خوری و نافرمانی مرا می کنی و هر وقت مرا بخوانی درخواست تو را اجابت می کنم. 
خیر من به سوی تو سرازیر است و حال آنکه شر تو به سوی من بالا می آید. چه خوب مولائی هستم، من و چه بد بنده ای هستی، تو. (هرگاه) از من خواسته ای داشتی به تو عطا کردم و بدی های تو را یکی پس از دیگری می پوشانم، من از تو خجالت می کشم ولی تو از من حیا نمی کنی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد